Gmünd

11 juni 2014 - Rennweg am Katschberg, Oostenrijk

Vlakbij Katschberg ligt het historische plaatsje Gmünd. Vandaag zijn we daar heen gereden om te gaan wandelen. Het plaatsje ligt op zo'n 620 meter hoogte en kent ook vele oude gebouwen. Het is van oorsprong een vestingstadje waar veel delen van de oude stadsmuur nog zichtbaar zijn.

We hadden een wandeling uitgekozen die zo'n 3 uur ging duren met een 200 hoogtemeters. De klim in het begin was zeer stijl maar daarna zou alles geleidelijk verlopen. Het begin klopte helemaal maar daarna kregen we echt een probleem :-). Ze zijn bezig om hout te kappen in de bossen en het gekapte hout ligt klaar op de weg om opgehaald te kunnen worden. Zodanig dat er normaal langslopen feitelijk niet meer mogelijk was. Nadat we de derde stapel hout tegen waren tegen gekomen hebben we besloten om terug te keren omdat het best wel een risico was om langs die houtberg te komen. Al met al hebben we zo'n 200 meter geklommen en zo'n 2,5 uur gewandeld.

De temperatuur vandaag steeg naar 34 graden wat wel heel erg warm is als er geen zacht briesje staat, dus hebben we het rustig aan gedaan door in het stadje te wandelen en wat te drinken.

Aan het einde van de dag kwam er een donderbui en in een paar minuten tijd zakte de temperatuur van 34 graden naar 14 graden wat je echt wel voelt :-).

1. Henry:
    12 juni 2014
    Jammer van de wandeling, maar toch een geluk bij een ongeluk. Bij 34 graden wandelen is ook geen pretje, kun je beter op een terrasje wat drinken.

groetjes, Henry, Joke