Wenen

14 juni 2014 - Wenen, Oostenrijk

Vrijdag zijn we vertrokken uit zonnig Katschberg naar Wenen. We hebben gekozen om het eerste stuk niet via snelwegen te rijden maar dwars door een bergachtig gebied. Dit bleek een goede keuze te zijn, vele mooie uitzichten gezien en nog veel meer plekken waar we een volgende vakantie ook zouden kunnen gaan wandelen :-).

Nadat we 's middags in Wenen zijn aangekomen bij ons hotel hebben we het eerste uur helaas moeten besteden om uiteindelijk de juiste kamer te krijgen en de zaken die we mee geboekt hadden. Op één of andere manier was er met deze boeking van alles mis gegaan. Gelukkig kwam uiteindelijk alle op zijn pootjes terecht.

Na het inchecken zijn we gelijk de stad ingelopen. Ons hotel ligt ongeveer 1 km van het centrum af wat dus goed te lopen is :-). Via de markt kwamen we in de stad waar we in de cultuurwijk terecht kwamen waar we vele mooie gebouwen hebben gezien en gemerkt dat het een stad is met een rijke historie.

Vandaag hebben we besloten om een wandelroute te gaan lopen. Het voordeel hiervan was dat we langs vele mooie plekjes werden geleid en we zo een compleet beeld krijgen van het gedeelte van de stad waarin we rondwandelde. We hebben veel mooie gebouwen gezien die voornamelijk een historisch verbonden zijn met muziek.

's Middags hebben we wat gegeten in het het meest befaamde koffierestaurant van wenen. 's Avonds zijn we gaan eten in het meest beroemde schnitzel-restaurant van Oostenrijk. Deze bestaat al meer dan 100 jaar en je staat buiten in de rij te wachten op je beurt :-). De schnitzel die je daar krijgt is overheerlijk maar veel te groot om hem helemaal op te krijgen. Wij kwamen niet verder dan een derde van de hele schnitzel.

Al met al hebben we vandaag 20 km gewandeld in de stad, een buitje regen gehad en genoten van de atmosfeer van Wenen. Ook hadden we het geluk dat vandaag de Weense Gay Pride werd gehouden. Een bonte stoet van vrachtwagen en tweegepimpte trams reden door de stad. Dit gaf een hele vrolijke en gemoedelijk sfeer, op één of andere manier blijft het toch het sjieke Wenen.

1. Henry:
    15 juni 2014
    Zo, lekker cultuur opgesnoven zeg!
    Ik heb me voorgenomen om ook Wenen eens te bezoeken.

Moet prachtig zijn. Ik ben benieuwd naar jullie ervaring

groeten van Joke en mij