Chicago

13 oktober 2013 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Hallo Fans! Hier weer een update vanuit de usa. De publicist, john in dit geval, is inmiddels al weer volop aan het werk wat maakt dat ik nu ga proberen een verhaaltje in elkaar te zetten. Dit doe ik overigens op de 92e etage van het Hancock gebouw waar men een uitkijk heeft gemaakt. Onder het genot van een heerlijk zonnetje, een nog overtreffender uitzicht praat ik jullie even bij.

vrijdagochtend is de laatste ochtend dat John en ik samen van een ontbijt kunnen genieten. Dus even snel naar de Mall (winkelcentrum) naast ons hotel voor een Amerikaans ontbijt. Gelukkig hebben ze stokbroodjes met beef, rosbief zeg maar. Helaas geen koffie dus dan maar aan de cola light.

Na het ontbijt gaat John naar het Marathon gebied om volop aan de slag te gaan met de voorbereidingen, opbouwen en testen van de diverse systemen. Ik ga nog heerlijk van mijn vakantie genieten (gemeen hé?) en duik de stad in.

Na een bezoek aan de Navy Pier ga ik op zoek naar een fiets. De Pier is erg toeristisch aangelegd maar heeft het net niet naar mijn idee, misschien omdat het buiten het seizoen is of omdat het er zowieso troosteloos uitziet... Mij trekt het in ieder geval niet, des te meer reden om eens lekker hollands te gaan fietsen. Op veel plekken in de stad heb ik al van die grotere stallingen gezien waaruit je een fiets kunt nemen. Ik huur er dan ook eentje en ga op pad.

het is heerlijk weer en besluit om het fietspad langs het water te nemen. Ik noem het steeds de kustlijn maar het blijkt een meer te zijn, detail hahaha. Na een tussenstop bij het cafe van het planetarium fiets ik door het park en de stad weer richting hotel. De voorbereidingen van de marathon zijn in volle gang, met als gevolg een heleboel afsluitingen. Het is dan ook erg druk op de weg wat fietsen nagoeg onmogelijk maakt, ik sta meer stil in de files voor de stoplichten als iets anders. Met een aantal locals fiets ik in de flow mee over de stoep om vervolgens bij de eerst volgende stalling de fiets maar te parkeren. Het is te druk, ik ga wandelend verder.

tijdens de wandeling kom ik de een supermarkt met heerlijke broodjes tegen, dit wordt mijn diner! Echt, ik kan geen steak, hamburger of frietjes meer zien!

....en de rest van het verhaal is blijkbaar verdwenen.... Wordt vervolgt.

1. Henry:
    13 oktober 2013
    Laat de boeren maar dorsen, dan genieten wij wel van de vrijheid. Fietsen met mooi zonnig weer is ook super.
    Groetjes van Joke en mij
  2. Nichtje :-):
    14 oktober 2013
    Heerlijk om weer iedere keer van jullie te lezen!! Bij sommige dingen die worden beschreven kan ik me bijna inbeelden hoe het daar is! Nog even en jullie zijn weer thuis:-) Hier genieten wij inmiddels van de herfstvakantie en we hebben een leuk vooruitzicht uiteraard met het komende weekend. Tot snel :-)