Op weg naar Oostenrijk

29 mei 2014 - Unterwössen, Duitsland

Vandaag, Hemelvaartsdag 2014, zijn wij 's morgens vertrokken naar onze actieve vakantie in Oostenrijk. Nadat we een goed kwartier onderweg waren kwamen we tot de conclusie dat John zijn telefoon was vergeten. Rechtsomkeer naar huis was het gevolg.

Nadat de telefoon was opgehaald konden we voor de tweede keer aanvangen met de reis :-).

We zijn via Arnhem de grens over gegaan om daarna af te zakken naar zuid Duitsland. Onderweg hebben we veel regen gehad wat maakte dat lekker doorrijden niet echt een optie was. Daarnaast hebben onze oosterburen ook voldoende wegwerkzaamheden in uitvoering wat maakte dat we ook een aantal keren "stau" hebben gehad.

Onderweg stoppen voor het strekken van de benen was ook een uitdaging op zich. In Duitsland is het blijkbaar niet toegestaan dat vrachtwagens mogen rijden op een nationale feestdag. Het gevolg was dat alle parkeerplaatsen "bomvol" waren en zelfs op invoegstroken stonden vrachtwagens.

Na een goede 11 uur rijden kwamen we aan bij het familiehotel Astrid. Hier werden we door de eigenaar allervriendelijkst ontvangen en zonder dat we maar iets in hoefde te vullen of te bewijzen dat we echt waren kregen we een kamersleutel. Vanwege hemelvaartsdag was het restaurant helemaal vol, maar door schuiven van tafeltjes krijgen we toch een plekje en voor een heerlijke Zuid Duitse maaltijd.

Na het eten zijn we in de regen een rondje gaan lopen langs een snel stromend beekje dwars door de natuur heen. De eerste activiteit hadden we dus op de teller.

1. Henry:
    30 mei 2014
    Bah, slecht weer is niet leuk. Trouwens Duisland kent maar een hobby, werken aan de weg.
    Inmiddels ook eigenaar van de HD9240 airfryer. resultaat goed!.

groetjes ook van Joke