Goldeck

7 juni 2014 - Spittal an der Drau, Oostenrijk

Met skilift zijn we vandaag in Spittal an der Drau naar 2.050 meter gegaan. Dit was de oudste skilift in Oostenrijk die nog bedient word door een machinist in de lift zelf. Na een keer overstappen kwamen we op 2.050 meter aan in de sneeuw.

De weervoorspelling gaf aan dat het vandaag tegen de 30 graden zou worden wat maakte de we in onze T-shirt hebben gewandeld in de sneeuw :-).

We hadden een route uitgekozen van iets meer 8 km met zo'n 200 meter hoogtemeters (totaal aan meters dat we zouden klimmen). Vol goede moed zijn we aan de wandeling begonnen maar de bewegwijzering was op zijn zachts gezegd slecht te noemen en de weg was eigenlijk ook niet altijd even begaanbaar door de sneeuw.

We zijn dan ook verschillende keren verkeerd gelopen en op sommige momenten zijn we ook van de weg geraakt (het onderscheid tussen een smal wandelpad en vrije natuur was moeilijk te zien vanwege sneeuw en het feit dat er nog niet veel gewandeld was dit seizoen.

Toen we nog niet halverwege waren na vele keren verkeerd gelopen te zijn hebben we moeten besluiten om terug te lopen om er zeker van te zijn dat we de laatste lift nog zouden halen. We hebben in plaats van de geplande 200 hoogtemeters er zo'n 350 hoogtemeters gemaakt waarvan een aantal met zo'n stijle hoek dat we zigzaggend de berg op moesten lopen. De wandelstokken kwamen dan ook goed van pas.

We waren op tijd voor de lift en de winkels waren ook nog open zodat we ook nog boodschappen konden doen voor het pinksterweekend.

Het was op zich een hele leuke ervaring, veel mooie uitzichten gezien en mooie natuur. Ook hebben we heerlijk zittend op een rots op 2.150 meter hoogte onze meegebrachte broodjes heerlijk zitten opeten met een schitterend uitzicht.

1. Henry:
    8 juni 2014
    Wat zullen jullie peentjes gezweet hebben tijdens die wandeling. Maar wel voldoening dat dit gedaan hebt.