Natuurwandeling

8 juni 2014 - Rennweg am Katschberg, Oostenrijk

Dichtbij ons verblijf zijn er ook mooie wandelingen te maken. We hebben gekozen om een zogenaamde natuurwandeling te maken van 5 km met maar 100 hoogtemeters. Het was geen rondwandeling en we konden terugrijden met een treintje naar de parkeerplaats waar we de auto hadden neergezet als we klaar waren met de wandeling.

Vol goede moed begonnen we aan de wandeling. Wat opviel was dat de Oostenrijkse bosbeheer veel aan het kappen (onderhoud) was in het bos waardoor we het pad van de wandeling miste en zo 1,3 km verkeerd zijn gelopen. Dit betekende 130 extra hoogte meters en het oversteken over een wild stromende waterval waar deels nog ijs overheen lag. Op zich al een heel avontuur.  Nadat we overgestoken hadden en het steeds onherbergzamer werd besloten we terug te lopen dit kon niet de beschreven wandeling zijn :-).

Nadat we bijna weer bij het begin waren en we dus van de tegengestelde kant kwamen aanlopen zagen we het pad van de bedoelde wandeling. We besloten alsnog dit pad te gaan volgen. We hebben een hele mooie wandeling gehad en halverwege hebben we heerlijk een boterham gegeten in een typisch Oostenrijkse eethut.

We hebben ons ook verbaasd over de loslopende koeien die we op ons pad tegenkwamen. We snappen nu wel waarom ze een bel hebben anders vind de boer ze nooit.

Toen we aan het einde waren aangekomen hadden we eigenlijk nog energie genoeg en besloten om het pad gewoon terug te lopen in plaats van de trein te nemen.

Halverwege de terugwandeling is John gestruikeld over een losliggende wortel van een boom op een plek waar het zeer modderig was. Het gevolg was dat hij languit voorover viel vol met zijn gezicht in de blubber. Nadat Marlene klaar was met lachen hielp ze hem weer overeind :-). Uiteindelijk zijn we helemaal weer heel bij de auto gekomen. Het waren uiteindelijk meer dan 250 hoogte meters geworden ;-).

1. Henry:
    9 juni 2014
    Wat zul jij gelachen hebben Marlene, er is niets koddiger dan iemand die languit in de modder valt. Maar ja, een enkel verstuiken in de bergen en in je vakantie is behoorlijk vervelend, Joke kan daar over meepraten. Gelukkig is dat jou niet overkomen John. Ik begrijp wel dat ik straks twee uitermatig gezonde en afgetrainde mensen terug zie.

Veel plezier nog en groetjes uit een heet Eindhoven