Wandelen in de sneeuw

5 juni 2014 - Reißeck, Oostenrijk

Vandaag zijn we met een trein die op smalspoor reed naar de de top van de Reisseck berg gegaan. Voordat we de kaartjes konden kopen werden we gewaarschuwd dat het 4 graden boven op de berg was en dat we geen zicht hadden. Ondanks de waarschuwingen toch besloten om naar boven te gaan.

Het betekend een klim van 600 meter boven de zeespiegel naar 2.300 meter boven de zeespiegel.  De stijgingshoek die de trein maakte was 85%, wat erg stijl is. Zeker omdat je alleen kon staan in de trein voelde je goed dat de klim stijl was. We hebben ook verschillende keren moeten overstappen omdat de kabel van de trein, waarmee hij omhoog werd gehesen, niet de hele lengte van het traject kon beslaan. Het laatste stuk zijn we door een tunnel gegaan die zo'n 2 km lang was. Al met al een hele belevenis.

Boven aangekomen zijn we gaan wandelen naar het hoogste punt. Dit was een klim van zo'n 100 meter voornamelijk in de sneeuw. Heel bijzonder om te doen, we waren namelijk de enige die dit deden de rest van de passagiers ging allemaal het restaurant in om daar twee uur te wachten op de terugreis.

We hadden gelukkig onze wandelstokken meegenomen want die hadden we nodig voor steun en te prikken of we niet door de sneeuwlaag zouden zakken. Na zo'n 1,5 uur wandelen hebben we 2 kilometer afgelegd en de top bereikt :-).

1. Henry:
    8 juni 2014
    Wat zullen jullie het koud gehad hebben zeg.

groetjes uit Eindhoven