Veel gewandeld

4 juni 2014 - Rennweg am Katschberg, Oostenrijk

De afgelopen dagen hebben we voornamelijk besteed aan het wandelen in de bergen op verschillende plaatsen in de buurt.

We maken nu dagelijks een wandeling tussen de 9 en 12 km met hoogteverschillen van 400 tot 700 meter. Het klimmen in de bergen blijft een klus op zich want niet alles gaat geleidelijk omhoog :-).

Afgelopen maandag hebben we een vergissing gemaakt met het parkeren van de auto. De aanname die we deden was dat we bij het begin van de wandelroute stonden maar we bleken er nog 5 km van het begin te zijn. Na 600 meter te hebben geklommen met een stijgingspercentage van 12% als je over de hele lengte zou klimmen maar we hadden ook vlakke stukken dus er waren dus stukken bij die 16% tot 18% stijging waren. Eenmaal aangekomen bij de start wandelroute zijn we omgekeerd, na het eten van een broodje, om de 5 km weer te gaan dalen :-).

Dinsdag zijn we in Salzburg aan het wandelen geweest. Een mooie oude stad met veel gebouwen die nog authentiek zijn. We hebben daar ook 13 km gewandeld tussen alle busladingen met scholieren door die op excursie waren in Salzburg.

1. Henry:
    5 juni 2014
    Ja, dat was afzien,maar geen enkele moeite voor zulke afgetrainde lichamen.
    Geeft wel een voldoening als je weer een helling hebt genomen.
    ben ook benieuwd naar foto's van Salzburg.
    Groeten vanuit Eindhoven en tot de volgende keer.
    Joke en Henry