Bar Harbor en Arcadia natuurpark

23 september 2013 - Bar Harbor, Maine, Verenigde Staten

Vandaag zijn we te voet en met de auto het Arcadia natuurpark in geweest. Het natuurpark is ontstaan doordat er heel lang geleden een actieve vulkaan is geweest. Dit is onder andere zichtbaar doordat er heel veel roze graniet in het park te zien is wat is ontstaan door hoge druk en lava. Op de hoogste berg de Caddilac genaamd kun je een leuke wandeling maken tussen deze roze stenen. We hadden een heerlijk windje en de zon boven op de berg en natuurlijk geen zonnebrand op gedaan :-). We waren blij dat we weer in de auto zaten want de wind was een stuk frisser dat ingeschat voordat we de wandeling begonnen.

Na de wandeling hebben we een stuk door het park gereden, was er nog best druk ondanks dat het geen vakantieseizoen in Amerika is. Snappen nu wel waarom Maine (de staat waar we nu zitten) de vakantiestaat wordt genoemd.

De tweede wandeling hebben we gemaakt langs een rotskust met soms wel hele grote stappen om van de ene rots naar de andere te komen. Uiteraard ging dit bij John maar net goed, zonder vallen maar wel met capriolen heeft hij ook de wandeling overleeft.

Op weg naar de vuurtoren zijn we reeën tegengekomen die langs de kant van de weg rustig stonden te grazen. Sommige hadden een behoorlijk gewei op een kop. Foto maken lukte helaas niet want daar hadden ze geen zin in of zouden ze erg schrikachtig zijn :-).

Teruggekomen van de reis door het natuurpark wilde Marlène een kopje koffie met vooral iets lekkers erbij scoren bij de hotelbar. Dit liep op een teleurstelling uit, ondanks de vele plekken waar dit mogelijk was bij het hotel was er niet één open.

1. Ans:
    23 september 2013
    Volgende keer even tripadvisor checken! Veel hotels met homemade cookies scoren hoog! En wij hebben toch veel cookies gehad!
  2. Henry:
    23 september 2013
    Jammer he Marlene, geen koek! Ondanks de vele vakantiegangers daar. Rare jongens die Amerikanen, kunnen ze geld verdienendoen ze het niet!