Jackson New Hampshire

24 september 2013 - New Hampton, New Hampshire, Verenigde Staten

Gisteravond hebben we gegeten bij Jack Russels. Een befaamd lokaal steakhouse wat een zeer bijzondere indeling heeft als restaurant. Het is een oud woonhuis waar ze de kamerindeling niet hebben gewijzigd. Daar wij niet hadden gereserveerd werden we op de tweede verdieping neergezet in het kleinste kamertje. Felrood geverfde muren onder het schuine dak. We hebben daar een zeer goede steak gegeten met heerlijke asperges en knapperige frietjes. Het was een attractie op zich om daar te eten :-).

Vandaag zijn we vertrokken naar Jackson in de staat New Hampshire. Een mooie rit door de bergen met veel bossen die nu heel duidelijk in de herfstkleuren zijn. Onderweg zijn hebben wij een heuse Eland gezien weliswaar doodgeschoten door een jager liggend op een aanhanger.

Wat ook bijzonder was waren de waarschuwingsborden voor snow scooters, die te pas en te onpas langs de weg stonden. We zitten dus nu in een berggebied waar in de winter geskied wordt.

Op weg naar het hotel zijn we over een overdekte brug gegaan, het nut van de overkapping is ons volledig ontgaan maar het zag er wel leuk uit.

Het hotel waar we in slapen is helemaal van hout gemaakt. Er is één lift die minstens 100 jaar oud moet zijn. Alles gaat in de lift nog met de hand. Als ze ergens een deur/ hek niet goed hebben dicht gedaan doet de lift het niet. De kamer heeft een krakende houten vloer en nog vele authentieke elementen van vroeger, inclusief een telefoon aan de muur waar de luidspreker aan een koortje zit en de microfoon vast aan het toestel. Het hotel is overigens een heus monument! Wat ook terug te zien is aan de inrichting ;-).

In het kader van de veiligheid hebben we een compleet buizenstelsel  in onze kamer met vijf sproeikoppen voor het geval er brand mocht uitbreken. Ongeveer 1 sproeikop per m².

1. Henry:
    24 september 2013
    leuk
  2. M&M:
    24 september 2013
    Weer een mooie ervaring!
  3. W.verwoerd:
    25 september 2013
    Heb gehoord dat er in die oude houten hotels spoken ronddwalen
    iets gemerkt hiervan? hier alles goed.
    groeten van Sjanie en Wim
  4. Ans:
    26 september 2013
    New England heeft veel van deze leuke covered bridges!
    Altijd leuk om te fotograferen toch!