Op weg naar Bar Harbor

22 september 2013 - Bar Harbor, Maine, Verenigde Staten

Vandaag een lange rit voor de boeg, van Boston naar Bar Harbor is zo'n 480 km met een maximale snelheid van 110 km/uur. Om half tien zijn we weggereden van het hotel en het miezerde behoorlijk het eerste uur van de rit. Na 1,5 uur rijden kregen we zin in koffie en Marlène vond dat dit door een drive thru van Starbucks moest gebeuren. Goede raad is duur, waar vind je een Starbucks waar je de auto niet uit hoeft voor koffie en een Muffin. Besloten is om te gaan zoeken, geen Starbucks te vinden in de hele wijde omgeving terwijl je er normaal gesproken over struikelt. Op een gegeven ogenblik kwamen we een lokale koffie drive thru tegen. Niet Starbucks groen maar een frisse blauwe kleur had deze drive thru. De koffie en muffins smaakte overigens heerlijk van deze lokale koffiewinkel. De bediening werd gedaan door 1 dame die zowel het bestelloket als wel het uitgifte loket voor haar rekening nam. Daar we in de veronderstelling waren dat wij als enige klant de koffie door het eerste loket kregen wilde zij daar niets van weten :-).

Overigens kwamen we nadat we koffie hadden bijna bij iedere afrit een Starbucks tegen.

Een andere bijzonderheid is de hoogte van de te betalen tol op de tolwegen, voor een paar Dollar kom je een heel eind, in sommige gevallen was 1 Dollar al genoeg.

Onderweg hebben we genoten van de vele herfstkleuren die duidelijk aanwezig waren. Zeker toen de zon ook lekker begon te schijnen.

Speciale note voor Henk, de benzine kost hier 0,71 euro per liter.

Eenmaal aangekomen in Bar Harbor was het weer gaan regenen maar gelukkig voor korte duur. in de haven van Bar Harbor hebben we heerlijk gewandeld met een ondergaande zon. Daarnaast kijken we vanuit het hotel uit op zee.

Morgen gaan we naar het Acadia natuurpark wat tegen Bar Harbor aanligt.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lotte:
    Ik wil ook naar Amerika
  2. Nichtje :-):
    23 september 2013
    Wat een prachtige foto's en ik merk dat ik het wederom erg leuk vind om jullie op deze manier te volgen. Ik kijk uit naar alle foto's en verhalen..
    Pfffff daar tank je met meer plezier zeg dan hier.
    leuk weetje trouwens dat de afschaffing van de slavernij in Boston is begonnen....
    Op een best mooie najaar dag een dikke knuffel voor jullie uit Eindhoven
  3. Nichtje :-):
    23 september 2013
    Nieuwe Poging tot reactie....
    Lukte me niet vanuit Drouwerenveen dit weekend.
    Merk dat ik het wederom erg leuk vind om jullie te volgen via zo een blog:-) net of je er een heeeeel klein beetje bij bent!
    Ik wil ook liever tanken daar zeg... pff wat een verschil!
    Fijn dat jullie net wat meer info geven bij byzondere dingen zoals die afschaffing van de slavernij. Dat maakt het juist erg leuk om te lezen.

Dikke knuffff op een prachtige najaar dag uit Eindhoven van ons :-)
  4. Tiny:
    Keith
    Keith
  5. Marlène:
    23 september 2013
    Dank voor jullie enthousiaste reacties! Leuk te zien dat er interesse is. Xxx we keep in touch!