Boston

21 september 2013 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Subway BostonVanmorgen na een goede nacht slapen zijn we met de auto naar Boston gereden. We zagen nu met daglicht dat het hotel midden in de bossen en meren ligt. We weten nu dus ook waar de krekels wonen die we vannacht hoorde :-).

Nadat we de auto hadden geparkeerd in het havengebied kwamen we al heel snel bij een wegrace F1 Gokart die werd getimed m.b.v. MYLAPS transponders en Software  :-).

We zijn vervolgens met een ondergrondse trolleybus naar het centrum gereden. Het kopen van een kaartje bleek geen eenvoudige zaak door de vele opties die op de kaartautomaat zaten. Doordat we een dagkaart hadden gekocht konden we in heel Boston heel makkelijk met het openbaar vervoer reizen wat maakte dat we in de stad verschillende plekken makkelijk konden bereiken.

In Boston hebben ook veel gelopen in de stad en in de parken. Marlène trof daar een eekhoorn die uitgebreid wilde poseren. Trouwens Nooit geweten dat er zoveel hoogteverschil is in Boston. Daarnaast hebben we ook gewandeld hele leuke pittoreske straatjes waar je geen toerist tegenkwam.

Wat ook bijzonder was is dat we een klein stukje van de zogenaamde Freedom Trail hebben gezien wat op zich leuk was maar veel meer mensen hadden dit plan ditzelfe opgevat om dit te doen waardoor het wel erg druk was. Ook hebben we naar een plaatselijke wielerkoers gekeken waar bij de finish bleek dat er meer bekers uitgedeeld moesten worden omdat er niet goed bepaald kon worden wat de finish-volgorde was. Hier zie ik kansen voor MYLAPS :-).

Nadat we velen mijlen hadden gewandeld in Boston zijn we rustig terug gegaan naar ons hotel nadat we eerst wat boodschappen hadden gedaan en bij een heuse shopping mall langs waren geweest. We zijn niet eens de Apple winkel in geweest :-), wel heel even bij een kopie winkel van Apple genaamd Microsoft binnen geweest. Wel grappig om te zien dat ze elkaar de loef proberen af te steken.

Boston blijft een mooie stad met veel bijzondere gebouwen en waar ze terecht trots zijn dat de afschaffing van de slavernij in de USA daar is begonnen. Verder merk je dat de bomaanslag tijdens de marathon zijn impact heeft gehad. Veel mensen lopen met T-shirts en Sweaters met teksten die aangeven dat Boston niet klein te krijgen is.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Henry:
    22 september 2013
    Weer een leuke dag gehad. Die eekhoorn, zag die Jou staan John?
    Ik neem aan dat het goed weer is. Nou hier wordt het wat beter. Zijn er mooie foto's te maken? moet haast wel in die bossen met meren en eekhoorns hihi. Ik kijk weer uit naar het vervolg.

Groeten van Joke en Henry