Québec

25 september 2013 - Quebec, Canada

Afgelopen nacht hebben we rechtop in ons bed gezeten. Wat bleek, om 12 uur 's nachts schoot het rolgordijn met een rotklap omhoog :-). Om te voorkomen dat we dit nog een keer zouden meemaken hebben we het maar open gelaten. Nu hadden we alleen het kraken van de vloeren nog wat ook een aparte sfeer geeft als je weer wilt gaan slapen.

Bij het verlaten van het hotel bleek de lift niet meer op of neer te willen gaan. Dit betekende dat John de koffers per trap naar beneden heeft gedragen. Gelukkig was het maar 1 verdieping.

's Morgens hebben we een mooie rit gemaakt naar Quebec, veelal via binnenwegen gereden. De White Mountains zijn erg mooi, men was al bezig met de voorbereidingen om het gebied ski klaar te maken.

Wat heel bijzonder is dat we tijden op de weg reden zonder dat we iemand of auto's tegenkwamen.

Bij de Canadese grens kreeg Marlène een complete ondervraging wat we kwamen doen in Canada. Gelukkig ging alles goed en staan er twee Canadese stempels in ons paspoort.

Québec is qua verkeer best een drukke stad maar kent eigenlijk geen agressieve automobilisten, daardoor is het best prettig rijden daar. We hebben de eerste 1000 mile (1.600 km) op de teller zitten van de auto.

We zijn nadat we waren ingecheckt in ons hotel gelijk naar de oude binnenstad gegaan. Québec heeft een mooie oude stadscentrum gebouwd tegen een bergwand. Als je uiteindelijk helemaal boven bent heb je een schitterend uitzicht over de stad.

Tot John's stomme verbazing kwamen we tijdens het wandelen een winkel tegen met alleen maar kerstspullen. De kerstliederen kwamen door de deuren naar buiten. Moet niet gekker worden. Marlène kon je niet blijer maken door een bezoek te brengen aan de winkel :-).

We hebben de dag afgesloten met een avondwandeling in de oude binnenstad die mooi was uitgelicht ( de kerstverlichting deed het ook goed :-)).

Note voor Henk, de benzineprijs is in Canada  0,98 euro er liter.

1. Henry:
    26 september 2013
    Zo, nou ben je weer terug in de scoutingtijd. Alles primitief!
    Je zo wel vele mooie landschappen. Tot de volgende, groetjes van Joke en mij
  2. Lotte:
    Spookte het in de hotel ???? Xx
  3. Henry:
    26 september 2013
    Marlene John, Joke en ik zijn een paar dagen niet in staat om te reageren. Tot kijk, Joke Henry
  4. Ans:
    26 september 2013
    Wij hebben ook enorm genoten van de White Mountains, vonden jullie ook dat de lucht daar zo heerlijk fris is?
  5. Marlène:
    26 september 2013
    @lotte, ja het spookte een beetje ;-). Klokslag 12 uur 's nachts klapte het rolgordijn ineens omhoog! Ook kraakte de vloer heel erg.... Waren het spoken of gewoon gasten die op weg waren naar hun kamer......???
  6. Marlène:
    @Ans, ja heéérlijk!