New York

6 oktober 2013 - New York City, Verenigde Staten

Vanmorgen zijn we met de boot naar de overkant van de Hudson gegaan. We slapen zelf op de New Jersey zijde en Manhattan is ons uitzicht. Met een bus werden we na de oversteek afgezet bij Central Park.

We hadden geluk er was vandaag een parade op 5th Avenue alleen wist niemand echt te vertellen waar het precies over ging. In ieder geval er was genoeg politie op de been. Bij een klein kruispunt had je er minimaal 8 met twee verkeersbegeleiders, bij een groot kruispunt bv 42nd Street met 5th Avenue stonden er een stuk of zestien met een legertje verkeersbegeleiders. Daarnaast stonden er bij iedere kruising twee Scouts om de parade te begeleiden. Over het hele parcours stonden dranghekken met slimme oplossingen op kruisingen om mensen over te kunnen laten steken en verkeer door de parade te laten gaan.

De prade was georganiseerd door de Poolse gemeenschap in New York en omgeving. Ieder Pools bedrijf en organisatie had wel een afvaardiging in de optocht. Vele malen hebben we de foto van de paus boven op een auto vastgemaakt voorbij zien komen. Het was een bonte en vrolijke stoet. de parade werd afgenomen door de Poolse ambassadeur. Nu dachten we dat alle aanwezige Polen in de USA in de stoet mee zouden lopen, niks was minder waar er stonden nog veel meer Polen langs de kant van de parade uitgedost in rood/witte kleding met Poolse in Amerikaanse vlaggen. De 5th Avenue was van Central Park tot 34th Street afgezet (2 km ongeveer) en om iedereen zeker de kans te geven om de parade te zien werd hij een paar gelopen.

Voor Marlėne hebben we shampoo, we hebben de Lush winkel gevonden en de shampoo was voorradig :-).

Tijdens het lopen door NY kwamen we Elmo tegen, die wilde heel graag met Marlène op de foto. Nadat de foto was gemaakt vroeg hij aan Marlène een Dollar, die keek Elmo verbaasd aan met een blik van wat vraag je me nu. Na afgerekend te hebben met Elmo zijn we lekker doorgewandeld.

We zijn o.a. bij de M&M winkel binnen geweest. Je kunt er tegenwoordig ook al M&M's kopen met je eigen opdruk. Leek overigens wel of die snoepjes gratis waren zo druk was het daar.

1. Henry:
    7 oktober 2013
    John,
    Let maar op, Marlene is blijkbaar haar jeugdvriendje tegengekomen!

groetjes van Joke en mij, Henry
  2. W.verwoerd:
    7 oktober 2013
    John h.f en een mooie dag samen met marlène.

Sjanie en Wim
  3. Tiny:
    8 oktober 2013
    John van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag en Marlene ook proficiat met John maak er een fijne dag van