New York

7 oktober 2013 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag zijn we weer naar de stad gevaren met mooi weer. We hadden het plan opgevat om met de metro naar het stadsdeel Queens te gaan om daar ook eens rond te kijken. Een wat ongeduldige dame verstoorde het proces van kaartjes kopen bij de metro. Nog nooit zo kribbig van iemand de vraag gekregen of ik allemaal wel snapte en toen ik een pas achteruit deed en bijna haar tas met boodschappen plette, die ze strak achter me neer had gezet, kon ik helemaal geen goed meer doen. Nadat mevrouw wervelwind haar kaartje had gekocht konden wij uit de vele mogelijkheden die het apparaat gaf ook de juiste kaartjes kiezen en met de metro op pad naar Queens. Toen we uit de metro stapte regende het pijpenstelen :-).

Queens is duidelijk een ander stadsdeel dan Manhattan en je ziet daar ook duidelijk een ander straatbeeld. Veel meer goedkopere winkels en minder uiterlijk vertoon.

Na een tijdje in Queens te zijn geweest zijn we teruggegaan naar Manhattan. toen we uit de metro stapte regende het en we kwamen in een compleet media spektakel terecht, met veel politie, veel brandweer en veel nationale zenders die stonden te filmen.

Ze stonden met z'n allen naar een kraan te kijken die een lading in de lucht had hangen. Omdat het regende zijn we eerst wat gaan eten bij de lokale verse broodjeswinkel. Daar wist men te vertellen dat het nu al de tweede keer in korte tijd was dat De kraan niet meer werkte. Toen wij weer naar buiten kwamen stond er ineens een camera en een reporter van CBS news voor John om zijn mening te vragen wat hij vond van het hele gebeuren. Nogal veel paniek voor eenkraan die kapot is. Wat we op dat moment nog niet wisten was dat diezelfde kraan vorig jaar om deze tijd was afgebroken vanwege tornado achtige stormen (Sandy) We hebben later op internet gezien dat er voor de stad New York tornado waarschuwingen zijn afgegeven. Dus logisch dat ze wat nerveus waren achteraf. Uiteindelijk hebben ze de last die in de kraan hing naar beneden kunnen krijgen en is er wel erg veel wind gekomen maar geen orkaan :-)met de kraan is verder niks gebeurt.

Het weer klaarde behoorlijk op, zodanig dat we verwachte dat er goed zicht was op de Empire State building. Dus wij zijn naar de Empire State Building gewandeld en hebben kaartjes gekocht om op 102 hoog over de stad NY uit te kijken. Voordat we omhoog mochten zijn we eerst door een Security check gegaan met poortjes en X-Ray. Het omhoog gaan was al een hele belevenis. Tot de 86ste verdieping moesten we met twee liften. Daar kon je al rondkijken op een buitenplatorm. Vervolgens ging je met een derde lift die volledig handbediend door een liftboy was naar verdieping 102. Dit is de hoogste verdieping van het gebouw. Je zit dan al boven de zendantennes van de televisie. Het uitzicht was werkelijk schitterend.

Nadat we uit de Empire State building kwamen werd het heel snel slechter weer en begon het te stormen. We zijn toen ook naar het hotel gegaan met de boot die duidelijk zijn best moest doen om de Hudson over te komen.

1. Henry:
    8 oktober 2013
    Joke vertelde mij dat John vandaag jarig is. Dus John, van harte gefeliciteerd van Joke en mij en nog vele jaren!
    Maak er samen maar een mooie dag van. En laten we hopen dat de zo'n flink gaat schijnen.
    Nogmaals groeten van Joke en mij, Henry
  2. Christine:
    8 oktober 2013
    Happy Birthday!!! ...ook al lees je dat pas morgen... van harte gefeliciteerd in ieder geval! Was John dan ook op CBS te zien? :-) Jullie nog veel plezier!
  3. Els Akerboom:
    8 oktober 2013
    Mooie dag, mooie omgeving, mooi leven!
    Van harte gefeliciteerd, erg jammer om hier al dat gebak te moeten missen :-) Have fun!
  4. M&M:
    8 oktober 2013
    Hartelijk gefeliciteerd!!!! Geniet er samen van.