New York

8 oktober 2013 - New York City, Verenigde Staten

Gisteravond hebben we kunnen genieten van een schitterend vuurwerk wat werd afgestoken vanaf de Hudson. Waarom dat gebeurde hebben geen idee van misschien wel voor John zijn verjaardag :-).

Vanmorgen zijn we naar het Central park gegaan om een fietsverhuurder te vinden. Gelukkig waren die daar voldoende voor handen. Toen we eenmaal fietsen hadden gehuurd zijn we het eerste stukje gaan lopen met de fiets. We vonden het toch wel heel eng om te gaan fietsen met een hele hoop verkeer en brutale taxichauffeurs.

Laatste stuk hebben we naar het Central Park gefietst. Daarna zijn we begonnen met onze fietstocht om een rondje om het park te doen. De totale oppervlakte van het park is 350.000 vierkante meter ( 50 voetbalvelden). Best wel groot voor een park midden in de stad en wat ook nog redelijk heuvelachtig is. We hadden gekozen voor de buitenroute welke wel in het park ligt (langste route met meeste heuvels). Nadat we de hele ronde hadden afgerond hebben heel Amerikaans een hotdog gekocht met een koude cola en deze lekker in het park op een bankje opgegeten en gedronken.

Na de fietstocht zijn we lekker door de stad gaan wandelen op plekken waar we nog niet waren geweest. Zelfs in Manhattan zie je veel verschillen in straten die toch dicht bij elkaar liggen.