Niagara Falls / Williamsport

1 oktober 2013 - Lancaster, Pennsylvania, Verenigde Staten

In ons verhaal van gisteren zijn we nog een opmerkelijk ding vergeten te vermelden, als het een druppel regen valt in Toronto loopt een groot gedeelte van de mensen in rubberen laarzen. Deze hebben ze daar in allerlei modieuze uitvoeringen, maar men is in Toronto duidelijk bang natte voeten te krijgen.

Vandaag hadden we een korte rit van zo'n 1,5 uur naar de Niagara Falls. We besloten onze auto te parkeren bij het hotel en vandaar uit naar de watervallen toe te lopen. Het hotel zag er wat verlaten uit en miste duidelijk een hoop onderhoud. Stemde ons niet helemaal gerust dus.

Na een wandeling kwamen we aan bij de watervallen. Qua drukte viel het reuze mee. Het is wel duidelijk dat het water daar met heel veel geweld naar beneden komt met zeer grote hoeveelheden. Doordat we mooi weer hadden hadden we mooi zicht op de watervallen. Om er nog wat langer van te genieten hebben we ook lunch in een restaurant genoten pal aan de watervallen.

Toen we de watervallen gezien hadden waren er eigenlijk rondom de watervallen zelf weinig dingen meer te doen die ons aanspraken. Naar het hotel teruggaan vonden we eigenlijk ook niet zo'n goed idee. Gezien het feit dat we morgen een reis zouden hebben van zo'n kleine 7 uur zonder stops en vertragingen leek het ons toen een goed plan om alvast maar een stuk te gaan rijden en het hotel maar te vergeten. Onderweg tijdens wat drinken hebben we een nieuw hotel geboekt in Williamsport wat er een stuk beter uitzag toen we er aan kwamen rijden :-).

's Avonds hebben we gezondigd door bij Wendy's (soort Mc Donald) te gaan eten, Marlène is helemaal onder de indruk geraakt van de cola-automaat daar. We konden zelf ons drinken tappen uit een automaat. De verschillende soorten drinken waar je uit kon kiezen was enorm. Toen ik mij favoriet Cola Zero koos kwam er weer een menu, je kon ook nog een verschillende smaken kiezen (stuk of 10). De mond van Marlène viel nu helemaal open :-).

Morgen gaan we naar Lancaster en hebben we meer tijd om het Amish gebied te verkennen.

1. Henry:
    2 oktober 2013
    Genoeg water, dus ook veel cola
    Groetjes Joke en Henry
  2. Ans:
    2 oktober 2013
    Waarom Maid of te mist en Cave of the winds niet gedaan bij de Niagara????
    Megaleuke ervaring gemist!!
  3. Marlène:
    2 oktober 2013
    Bewust gekozen niet als een sardientje op een volle boot een nat pak te behalen ;-)