Toronto

30 september 2013 - Toronto, Canada

Vanmorgen zijn we gaan wandelen in Toronto. Besloten is om er een sportieve dag van te maken en alles te voet te doen. Als eerste naar het fotomuseum wat gevestigd is op de universiteit-campus. De buitenkant van het gebouw is erg mooi met levensgrote foto's geëtst in de ramen van oud staatshoofden op karakteristieke momenten. De binnenkant van het gebouw hebben we niet gezien, ze waren gesloten op maandag :-(.

Daarna zijn we doorgewandeld naar de CN toren met daarbij het aquarium van Toronto. Zelfs op maandagmorgen is het al druk in de stad. Tijdens de wandeling veel bijzondere mensen voorbij zien komen. Toronto is een smeltkroes van vele verschillende culturen. Dit merk je alleen al aan de vele winkeltjes en restaurants die niet Canadees zijn.

Bij het Aquarium aangekomen bleken de vissen er nog niet te zijn daar deze in aanbouw was. Ze maken op TV er wel reclame mee maar vertellen zelfs niet in de kleine letters dat de vissen nog gevangen moeten worden. Dus zijn we doorgelopen naar de CN toren die zo'n 485 meter hoog is.

Toen we naar boven keken was het rondom de toren behoorlijk mistig, mede veroorzaakt door de miezerige regen. Het was zonde om deze attractie te doen met als resultaat niks te kunnen zien als je boven bent.

Marlène had op internet een hele grote fotowinkel gezien die ze graag wilde zien. Na een dubbel check of de winkel open was op maandag gingen we op pad. Alleen was er verschil van inzicht hoe te lopen. Na een behoorlijk stuk te hebben omgelopen hadden we uiteindelijk de goede route te pakken.

Aangekomen bij de winkel dachten we eerst is dit alles, zag er erg klein uit aan de buitenkant. Eenmaal binnen was het bst een erg grote winkel met al denkbare op het gebied van fotografie. Ze hadden zelfs een Sony 4k televisie de opvolger van de huidige HD televisies. Kost alleen nog 80.000 dollar ex btw :-) en er wordt nog niks 4k uitgezonden in de wereld. Marlène vond het niet nodig om hem te kopen.

1. Henry:
    1 oktober 2013
    lekker hoor veel lopen, veel gesloten.
    Fotomeuseum?Was Toronto dan zo'n fotostad. Of vonden de fransen dat zij het frotograferen uitgevonden hadden toen ze in Canada zaten?
    Ik hoop wel dat het een mooi en interssant museum was.

groetjes, van ons, Joke, Henry