Ottawa

28 september 2013 - Ottawa, Canada

Het is vandaag mooi weer in Canada, op de thermometer staat zo'n 26 graden met een strak blauwe lucht. Na een korte rit vanuit Montréal naar Ottawa zijn we gelijk naar  het oude centrum gereden.

De Engelse invloeden zijn duidelijk zichtbaar in de bouwstijl van de vele historische gebouwen. Na een lekkere lunch in een Ierse pub zijn we door de stad gaan wandelen. Onderweg kwamen we langs een demonstratie welke gericht was tegen Ritalin gebruik bij kinderen. Deze werd gehouden voor een congrescentrum er werden zelfs TV opnamen gemaakt.

Omdat het zondag "police and peace officers' national memorial day" is hangen alle vlaggen op overheidsgebouwen halfstok. Daar dit in het weekend plaatsvind hebben de Canadezen dit op vrijdag alvast gedaan. Zouden ze de klokken van de overheidsgebouwen ook al op vrijdag een uur vooruit of achteruit zetten bij zomer- en wintertijd wissel :-). Bij het oude parlementsgebouw werd al veel geoefend door de diverse groepen, zelfs was er een complete groep doedelzakspelers aan het repeteren  voor de herdenking van morgen.

Onderweg kwamen we een beeld tegen van Oscar Peterson (1925 -2007) Canadese Jazz pianist waar zijn muziek te horen was bij het beeld. Op zich bijzonder dat een beeld geluid maakt.

De sfeer in Ottawa is zeer gemoedelijk en door het mooie weer was iedereen in een positieve bui. Na een lange wandeling met veel trappen op en af zijn we bij een Schotse pub wat gaan drinken.

Na de wandeling zijn we gaan rijden langs het water en de mooi bossen die Ottawa heeft in de omgeving.