Toronto

29 september 2013 - Toronto, Canada

Vandaag een lange rit naar Toronto van zo'n zes uur. Rond 9 uur zaten we in de auto met het besluit om onderweg ergens te gaan ontbijten. Bij Millbrook zijn we de weg af gegaan om een restaurant te zoeken voor ontbijt. Een kleiner dorp als dit konden we niet treffen, er was één restaurant genaamd legion house met als ondertitel everybody is welcome.

We zijn naar binnengegaan kwamen in een ruimte met tafeltjes met plastic zeiltjes (kantine) en mensen in het dorp die aan het ontbijten waren. We werden op een zeer vriendelijke wijze ontvangen. Er werd gelijk koffie ingeschonken en de bestelling opgenomen. De dame die bediende was belangstellend waar we vandaan kwamen. Toen we vertelde dat we uit Nederland kwamen werd ze helemaal opgetogen. Haar opa was geboren in Leeuwarden en op tweejarige eertijds naar Canada vertrokken. Het restaurant wordt gerund door vrijwilligers en de opbrengst gaat naar mensen die op missie zijn geweest in de oorlog. Aan de muur hing een kaart van Nederland met vlaggetjes waar de mensen van dat legioen strijd hebben geleverd. Wel bijzonder dat je zoiets tegenkomt onderweg.

halverwege het eten (wat een prima ontbijt was) kregen we het een beetje benauwd. We hadden namelijk geen Canadese Dollars bij ons en een creditcards zullen ze wel niet accepteren. Bij het afrekenen bleek inderdaad dat de creditcard niet werd geaccepteerd maar we mochten gewoon met US Dollars betalen. Heel voorzichtig werd gevraagd of we iets in het gastenboek wilde schrijven. Uiteraard hebben we dat gedaan.

Om vier uur kwamen we aan bij het hotel midden in het centrum van Toronto. Prima uitvalsbasis voor ons bezoek aan Toronto. We zijn bijna direct na aankomst op verkenning gegaan. Een zeer drukke stad die lijkt op New York. Veel winkels, veel verschillende culturen en veel leven op straat, best indrukwekkend.

Op een plein voor een theater was een festiviteit aan de gang. Het bleek een vrolijk feest ter ere van de nationale feestdag van Saudi Arabië die blijkbaar vandaag was.

De Blue Jays (het baseball team van Toronto) had vandaag op de laatste dag van de competitie gewonnen van van de Rays uit Tampa Bay. Ondanks dat het een uitwedstrijd was liep de hele stad met blauwe wollen mutsen en blauwe club shirts rond. Ze leefde dus duidelijk mee.

Na de wandeling zijn we naar de bioscoop gegaan (24 zalen groot) en hebben naar de film "we're the Millars" gekeken. Leuke film met veel humor.

Morgen gaan we de stad verder verkennen.

1. Tiny:
    30 september 2013
    Hi leuk
    Als jullie niet konden betalen met je kaart , had je gewoon de afwasgedaan lol liefs Tiny e Henk
  2. Henry:
    30 september 2013
    Weer een paar ervaringen rijker!

Groetjes Joke en Henry