Philadelphia

3 oktober 2013 - Philadelphia, Pennsylvania, Verenigde Staten

Vandaag hadden we een korte rit naar Philly. Nadat Marlėne een plekje voor de auto had gevonden midden in het centrum zijn we gaan wandelen in de stad.

We hadden één boodschap op het programma staan. Nieuwe shampoo van Lush. Dit was nodig omdat we deze hadden laten staan in het vorige hotel. Volgens internet moet er een Lush winkel op de Walnut Street zijn. Het was effe zoeken maar uiteindelijk hadden de winkel die aangaf dat ze verhuisd waren en de nieuwe winkel die nog niet open was omdat ze aan het verbouwen waren :-). Dus geen nieuwe shampoo maar wel een leuke route gelopen in de stad.

We hebben onder andere door de city hall gelopen, theaterwijk, park en buitenwijken. Vooral die buitenwijken waren heel herkenbaar uit de film Philadelphia.

Het tanken was vandaag ook bijzonder.  Reden binnen bij een redelijk nieuw pompstation. Voordat ik was uitgestapt stond er een oude baas in een vettige overall bij de auto die vroeg hoeveel? Dit is de eerste keer dat ik in de USA ben dat ik bediend ben aan de pomp zonder dat vooraf eerst afgerekend moest worden.

We hebben voor de lunch gegeten in een Belgische bakkerij. Heerlijke vers gebakken boterhammen gegeten met kaas :-).

1. Henry:
    4 oktober 2013
    Zo, eindelijk brood dat een beetje thuissmaak heeft? en zomaar met die vette haren naar bed?. Jullie zien wel veel van Canada en Amerika zeg! Vooral de wegen!!!
    Groetjes van Joke en mij, Henry
  2. Christine:
    4 oktober 2013
    Wat moet dat voor speciale shampoo zijn!? Maar gelukkig hebben jullie toch iets van de stad gezien :-) jaloers! ... enne ik zou liever in het jaren 50 restaurant mee geluncht hebben! BTW nog een vraag: hebben jullie geen last (gehad) van het "shut down" van de amerikaanse overheid? Veel plezier nog in ieder geval! Groetjes xxx
  3. Marlène:
    5 oktober 2013
    Reizen door USA en Canada is inharent aan veeeel mijlen asfalt. De afstanden zijn hier net even wat groter, zoals eigenlijk veel in dit land. ;-)

De shampoo die ik gebruik is inderdaad speciale shampo. Door mijn propylene glycol allergie kan ik geen regulieren shampo's of cosmetica producten gebruiken. Lush is een van de weinige winkels die handgemaakte zepen verkoop, met veelal natuurlijke ingrediënten.
    Die vette haren, ach ze kennen me hier toch niet, en john heeft een 'waag het niet om mij nu op de foto te zetten' seintje ontvangen (geintje!) :-)
  4. Marlène:
    5 oktober 2013
    Van de 'shut down' (sluiten van overheidsdiensten) hebben we tot nu toe zelf nog weinig gemerkt. Het is wel aanwezig hoor, zo hoorde we vandaag in de hop-on-hop-of bus dat er toch een tweetal bezienswaardigheden gesloten waren ivm die 'shutdown'. Ook zijn er legio berichten dat de Nationale Parken dicht zijn. Die hebben we deze reis gelukkig niet zoveel erin zitten, en die we gepland hadden staan hebben we voor de lockdown gezien.
    Het blijft wel spannend wat er morgen en de dagen erna in New York en Chicago open zijn....