Philadelphia

4 oktober 2013 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag zijn we als eerste naar het maritiem museum geweest die aan de haven ligt van Philly. Het museum zit in een nieuw gebouw en laat een mooi beeld zien van de verschillende facetten van de scheepvaart. Buiten in het water lagen twee schepen die we ook konden bezoeken. Het was 1 onderzeeër van 1942 en een militair schip uit 1898 op stoom.

beide boten hebben we van binnen bekeken. Best een aparte belevenis om door de mangaten te klimmen in een onderzeeër. Kwamen halverwege twee vrijwilligers tegen die hadden gediend bij de Navy en op onderzeeboten hadden gevaren.  Ze hadden hele verhalen over het leven op een onderzeeër.

Het oude stoomschip waren ze bezig op te knappen. Op zich zag het schip er al behoorlijk onderhouden uit. Was een schip wat lange tijd van huis was, het was compleet ingericht met een tandartsruimte en operatiekamer.

Vervolgens zijn we doorgereden naar de Navy yard. Daar aangekomen stond er bewaking bij de poort. We dachten dat we het terrein niet op mochten dus waren al aan het keren. Kwam één van de bewakers naar de auto gelopen. Hij vroeg vriendelijk wat wilde, we vertelde dat we de Navy yard wilde zien, zijn antwoord was heel simpel, u mag rustig doorrijden want Navy yard is publiek opengesteld. Op de scheepswerf waren veel marineboten in onderhoud. Wat is een vliegdekschip toch een kolossaal geval om te zien.

's Middags zijn we met de hop on hop off bus door de stad gereden en langs vele mooie plaatsen geweest in Philly. De temperatuur was vandaag 32 graden in de stad :-).

Morgen gaan we de auto inleveren en zijn we vier dagen in New York.