Québec

26 september 2013 - Quebec, Canada

Vanmorgen zijn we begonnen met een wandeling bij een grote waterval net buiten Québec. Met een kabelbaan zijn we naar boven gegaan en hebben eerst het gebied rond de waterval verkend. De herfstkleuren blijft mooi om te zien. Op het hoogste punt keek je over de bossen uit rondom Québec en zag je duidelijk dat het herfst aan het worden is.

Nadat we boven de hadden rondgewandeld hadden we drie opties om naar beneden te gaan;

1. Kabelbaan
  2. Trap met erg veel treden
  3. Hike Trail (zag eruit als gemakkelijk wandelpad bij het begin)

Het is optie drie geworden, Marlène op stevige wandelschoenen en John op zijn gympen. Het begin was zeker goed te doen maar na een paar minuten kregen we te maken met stijlheden die groter dan 15% waren, daarnaast glad en soms erg rotsachtig.

We hebben dus een spannende wandeling gehad die ook erg mooi was. Midden door de natuur heen een bergwand afwandelen naar beneden. Halverwege zag Marlène een vogel en uiteraard wilde ze hier een foto van maken. De vogel bleef wel rustig maar ging telkens zo zitten dat het maken van een goede foto niet mogelijk was. Dit tot teleurstelling van Marlène.

Uiteindelijk zijn we zonder vallen heel aangekomen beneden bij de waterval. Daar stond een bord bij het pad dat na 31 juli niet meer op het pad gelopen mocht worden in  verband met gladheid :-). Blijkbaar hadden ze het bord boven aan de berg vergeten te plaatsen of wij hebben het over het hoofd gezien.

Na dit mooie avontuur zijn we naar de markt gereden in Québec. Het is een overdekte markt met veel groenten, fruit, wijn e.d.. Veel streekproducten die er heerlijk uitzagen. Nadat we de markt hadden gezien heeft John een behoorlijke discussie met de betaalautomaat voor het parkeren gehad. Niet één van zijn pasjes wilde hij accepteren . We zijn toen maar naar de uitgang gereden en gelukkig zat daar een meneer in hokje die zonder problemen afrekende met de creditcard.

We zijn daarna met auto langs de uitgestrekte haven van Québec gereden. Ondanks het feit dat Québec nog een behoorlijk stuk in het binnenland ligt komen er behoorlijk grote containerschepen en cruiseboten. In iedergeval is daar veel activiteit.

Al met al een drukke, leuke en actieve dag geweest.

1. Olga:
    27 september 2013
    Jeetje wat ziet dat er gaaf uit allemaal! Geniet!!!